Wanneer je gebruikt maakt van een groot gamma aan online tools om het gedrag van bezoekers op jouw websites te meten, kom je vaak tot de constatie dat je bij elke tool een individuele analyse moet uitvoeren en vervolgens deze samen moet leggen om tot 1 conclusie te komen over de prestaties van de website.

Dit is een tijdrovende klus, zeker wanneer je in een optimalisatie traject zit of wanneer je het effect van gedane aanpassingen wil meten. Het zou daardoor heel eenvoudig zijn wanneer er een rapport voor jou klaar staat dat je elke keer een up-to-date overzicht geeft van de website. Of je nu 1 dag voor de meeting met jouw klant het rapport opent, of zelfs tijdens een meeting, je kan direct aan de slag met dit handig rapport.

Het opbouwen van een rapport

Voordat het rapport gemaakt wordt, is het belangrijk om het doel van de website en de belangrijkste items hierin goed te begrijpen. Dat kan tijdens de eerste meeting.

Zodra Webcy weet wat jij en jouw klant verwachten van de website en wat jullie graag willen weten, wordt een voorstel voor een rapport uitgewerkt. Eens uitgewerkt, krijg jij dit al eens te zien om af te stemmen dat dit aan jouw verwachtingen voldoet.

Daarna wordt een dynamisch rapport opgesteld met Google Data Studio. Dit rapport kan jouw logo bevatten. Wanneer jij jouw goedkeuring geeft over dit rapport, kan je er meteen mee aan de slag!